Facebook Messenger jobber hele tiden med å finne den perfekte balanse mellom bedrifts produsert innhold og det personlige. På grunn av dette har de også innført tre nye endringer som blir iverksatt i starten av 2020.
Dette er de tre nye endringene:
I følge Manychat er de to førstnevnte funksjonene generelt sett lite brukt, og vil av den grunn ikke påvirke så mange. Message Tags endringen der i mot blir brukt av de fleste.
La oss se nærmere på de forskjellige endringene.
24+1 regelen gikk ut på at du hadde lov til å ta “ubegrenset” kontakt med kunden de 24-timene etter at kunden selv var i kontakt med deg. +1 gjorde det lov å komme med én oppfølger melding i etterkant av disse 24 timene. Denne +1 blir nå fjernet, og det vil ikke være lov å følge opp etter 24 timer (når det kommer til automatiserte broadcasting).
Ønsker du fortsatt å nå ut til et stort publikum kan du ta i bruk sponsede meldinger, altså betalte meldinger. Dette gir deg muligheten til å nå ut til mange- og igjen kunne ta kontakt gratis i 24 timer for alle som responderte på ditt betalte innhold.
Subscription messaging gjorde det mulig for bedrifter å sende meldinger som gikk under kategorien nyheter, produktivitet og personlig tracking. Denne funksjonen vil i 2020 fjernes for alle bedrifter, med unntak av nyhets-sider.
Messages Tags er en måte for bedrifter å nå ut til kundene etter 24-timers vinduet er utløpt. Dette har til nå vært delt inn i 17 tags, men er nå kortet ned til 4.
En viktig ting å legge merke til er at selv om taggene har blitt kortet ned fra 17 til 4, har de 4 nye blitt bredere. Av de 17 tagsene er det kun 5 av dem som har blitt helt fjernet, og ikke faller under en av de 4 nye kategoriene.
Taggene som har blitt helt fjernet:
Mest sannsynlig vil disse endringene ikke påvirke deg i en veldig stor grad. Enkelte muligheter har falt bort, men kan erstattes med betalt innhold. Dette er også noe det trolig vil komme mer og mer av, altså at vi må begynne å betale for distribusjon av innhold.
Fyll ut skjemaet under for å delta på vårt gratis introduksjonskurs om Facebook-annonsering.
50% Complete