En Facebook katalog er ganske enkelt en samling av produkter til salgs. Det er på mange måter akkurat det samme som produkt katalogene vi fikk i postkassen før- bare at den er digital. I katalogen ligger det informasjon om produktene som bilder, pris og produktbeskrivelse. Hvordan du setter opp en katalog på Facebook skal vi se mer på i dette innlegget.
Facebook har også flere forskjellige kataloger du kan velge mellom, ut i fra hvilken bedrift du har:
Via nettbutikken din vil du ha mulighet til å koble katalogen til Facebook. Dette gir deg mange nye muligheter innenfor Facebook annonseringen.
For å kunne sette opp en katalog må du først ha opprettet en Business Manager med Facebook-side og Annonsekonto. For at katalogen også skal kunne benyttes av Instagram må du også knytte denne opp til Business Manager. Husk at du må ha en bedrifts konto til Instagrambrukeren.
Å ha kataloger på Facebook gir deg altså muligheten til å gjøre mye. Det er også en enkel måte å gjøre produktene lett tilgjengelig for kunden.
Når katalogen er på plass vil du kunne bruke den når du lager annonser, til Instagram shopping eller via butikk på Facebook-siden din. Ønsker du å lage annonser med katalogen setter du denne innstillingen på kampanjenivå. Du vil derfor ha en egen kampanje for katalog salg.
Lykke til!
Kom i gang med Facebook-annonsering (gratis):
http://thomasmoen.com/minikurs
Ikke glem å abonnere på podcasten via Apple Podcast eller Spotify.
Fyll ut skjemaet under for å delta på vårt gratis introduksjonskurs om Facebook-annonsering.
50% Complete